viernes, 18 de octubre de 2019

Unibertsitatea ala Lanbide-Heziketa?

Euskaltegian aldizkari elektronikoa duzue. Bertan astero gaiak 
proposatzen dira, ikasleek iritzia eman dezaten. Aste honetako gaia 
hauxe da:
UNIBERTSITATERA JOAN ALA LANBIDE- HEZIKETA
IKASI. ZER GOMENDATUKO ZENUKE?
Eman zure iritzia
.
Gutxienez,200 hitz idatzi behar dituzu. Iritzia emateko,
zure esperientzian edo ingurukoenean oinarrituta, ondoko puntu
hauek erabil ditzakezu:
Aukera bakoitzaren alde onak eta txarrak
Gaurko ikuspegia eta iraganekoa
Gazteen nahiak eta gurasoenak
Lan merkatua, enpresen eskaera, krisia...
Unibertsitateko formazioa
Zure gomendioa baten edo bestearen alde.

15 comentarios:

  1. Nik, lanbide- heziketa bat egingo dut. Unibertsitatean, zuk nahi duzun gaia egitea oso zaila da, zereneta sartzeko nota oso altua dela. Gai batzuetan, nota baxua da, baino gai horiek jende gutxi nahi dute. Ere, univertsitatera joateko, selectividad bat egin behar duzu, eta han gauzak asko sartzen dira, orduan zaila da..
    Lanbide-heziketan,beste aldetik, ez du azterketarik, eta errezagoa da sartzeko. Egia da, gauza guztietarako asko ikasi behar dela, baina esfortzuarekin jende guztia egin ahal du dena. Jende batzuk , lehen joaten diran lanbide- heziketa batera, eta gero joaten da unibertsitatera errezagoa egingo zaielako.
    Univertsitatera joatea alde hona bat da , gero labide bilatu ahal duzu arazorik gabe, bueno gaur egun ez. Eta alde txarra da: univertsitatea oso garestia da, eta errepikatzen baduzu, diru asko bailo dute asignaturak.
    Lanbide-heziketa egitea, ere dauka alde onak eta txarrak. Alde ona bat da, adibidez: konozimiento asko edukitzen duzu.Eta alde txarra bat da: gero zailagoa da zuretzat lanbide edukitzea unibertsitatea baino.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. zeren eta oso nota altua eskatzen baita
      baina
      jende gutxik aukeratzen ditu
      Horretaz gain, unibertsitatera joateko
      hautaproba
      Lanbide-heziketa egin ahal izateko, berriz, ez dago azterketarik egin beharrik,
      denok/ikasle guztiek egiten ahal dute
      Ikasle batzuk
      Unibertsitatera joateak badu alde on bat.
      unibertsitatea
      ikasgaiek
      egiteak badauzka bere alde onak eta bere alde txarrak
      eduki asko ikastea
      zailagoa izatea
      Lanbide-heziketarekin errazago baita

      Eliminar
  2. Lanbide-Heziketa.

    Ni unibertsitatean joango naiz, baina lanbide-heziketa hitz egiten naiz.
    Hasteko zer lanbide heziketa da Dezagun. Erdi eta goi mailako lanbide heziketa at lanbide heziketa: Lanbide Heziketa Enfokatutako lan-esparruan, eta horrek bi maila ditu prestakuntza da.

    Lanbide irakasgaietan modulu deitzen dira eta aprobatu, bost gutxienez modulu azterketak guztietan lortu beharko duzu onestea.
    Beste hezkuntza bat bezala, piper egitea begiratu estuki, deiak galdu ez baduzu modulua joateko puntua arte.
    Deiak aldiz kopurua zara módullo eskuratu ahal izango duzu. Lau dira urtero bi pasatzeko: bat ikasturtean zehar, eta beste bat azken azterketa bat aurkeztu June esekita edozein azterketa-balitz bezala. Esekita azterketak bat edo bi egiten badituzu duzun bezala bi horiek, baina bertan behera utzi duzun adina, joan dena gordetzen du.
    Lege berria izateko azterketa bat berreskuratzeko direla bost bi gutxienez iritsi behar da, eta hori baliabiderik-eskubidea une jakinetan, edo hobeto esanda, modulu garrantzitsua zenbaki bat gaindituta eduki behar izatea ezartzen du.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ni unibertsitatera joango naiz, baina lanbide-heziketaz hitz egingo dut.
      Hasteko, zer da lanbide heziketa? Badira bi mota. Erdiko eta goi mailako lanbide heziketak. Lanbide Heziketa lan-esparrura bideraturik dago, eta horrek bi maila ditu.

      Lanbide-heziketan irakasgaik modulu deitzen dira, eta aprobatzeko, gutxinez, bost bat lortu beharko duzu modulo guztietan.
      Ezin da piperrik egin, bestela zure plaza galtzeko arriskua duzu.
      Lau ikasgai suspenditzen badituzu, badituzu bi aukera gainditzeko. bat ikasturtean zehar, eta beste bat azken azterketan.
      Zure datuak, zure gaindituak ikastetxean gordetzen dira.
      Lege berriak dio gutxienez 2,5 atera behar dela bataz bestekoa egiteko, eta kurtsoa gainditzeko horren bitartez.

      Eliminar
  3. Batzutan esaten da Lanbide- heziketa (LH) ikasten dutenek tuntunak direla, eta beste eskuan, unibertsitatera joaten direnak azkarrenak eta hoberenak direla. Noski hori ez da egia. Galdera ez da nor den hobeagoa ezta azkarrena baina zer ikasketa mota komeni zaigu.

    Aukera egiteko bi gai ikertu behar dira. Lehenengo jakin behar ditugu bakoitzen gustuak, eta ondoren ikasketa mota aukeratu. Esango nuke zerbait teknikoa gustatzen bazaizu komeni da LH ikastea eta ondoren gehiago jakin nahi bada ingenieria ikastea. Zailagoa da aukeratzea natura ikasi nahi badugu, ez daudelako ikasket asko unibertsitatetik kampo aukeratzeko. Egoera hartan unibertsitatera joatea komeni da.

    Gurasoek esaten diegu zerbait lan asko dudana ikasteko, eta gaur egungo ekonomiagatik gauza bera egin ahalko dugu. Beste arazo bat da diru nahiko baduzu unibertsitateko, nahiz eta publikoa merkeagoa izan guraso askok ez dute ordaintzeko. Eta beka bat lortzeko nota ikaragarri behar dira. Zein den irtenbidea? Noski LHak aukeratzeko. Baina ez dut inori esaten LHa aukeratzeko uni-ra joan nahi badu.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. BatzuEtan/ALDE BATETIK esaten da Lanbide- heziketa (LH) ikasten dutenAK tuntunak direla, eta beste ALDETIK, unibertsitatera joaten direnak azkarrenak eta hoberenak direla. JAKINA, hori ez da egia. Galdera ez da nor den hoBERENA EDO azkarrena, BAIZIK ETA zer ikasketa mota komeni zaiGUN.

      Aukera egiteko, bi gai ikertu behar dira. LehenIK ETA BEHIN, EZAGUTU behar ditugu bakoitzARen gustuak, eta ondoren ikasketa mota aukeratu. Esango nuke zerbait teknikoa gustatzen bazaizu komeni dELa LH ikastea eta ondoren gehiago jakin nahi bada, ingenieriTZa ikastea. Zailagoa da aukeratzea naturaREN INGURUKO ZIENTZIA ikasi nahi badugu, ez daGOElako ikasketA asko unibertsitatetik kaNpo aukeratzeko. Egoera hORREtan unibertsitatera joatea komeni da.

      Gurasoek esaten diGUTE lan asko duENn ZERBaIT ikasteko, eta gaur egungo ekonomiagatik gauza bera egin ahalko dugu. Beste arazo bat da EA NAHIKO diru DUZUN unibertsitateRA JOATEko, nahiz eta publikoa merkeagoa izan, guraso askok ez dute MATRIKULA ordaintzeko ADINA DIRURIK. Eta beka bat lortzeko, nota ikaragarriAK behar dira. Zein DA irtenbidea? Noski LHak aukeratzeA. Baina ez dIOt inori GOMENDATZEN LHa aukeratzeko uNIBERTSITATEra joan nahi badu.

      Eliminar
  4. JUAN UGARTE

    Nik Juan dut izena eta batxilergoko lehenengo kurtsoan nago. Bi urte barru erabaki garrantzitsu bat hartu behar dut. Beraz, hemendik gutxira aukeratu behar dut Unibertsitatera edo lanbide-heziketara joango naizen.
    Nik uste dut lanbide-heziketa batera joango naizela, Unibertsitatea oso zaila delako eta lan handia egin behar baituzu, ikasketak gainditzeko.Lanbide Heziketara joango banintz, ariketa-fisikoari buruzko kurtso bat egingo nuke, edo ekonomiari buruzkoa.Unibertsitatera joango banintz, seguru aski psikologia egingo nuke, asko gustatzen zaidalako, eta uste dut nahiko interesgarria dela.
    Nik nahi dudan lanbide-heziketa Ilunberrin ikasten ahal da, eta hara joango banintz, lagun baten etxean geratuko nintzateke. Ekonomia-ikasketak ez dakit non egiten den, baina urrun balego, pisu bat alokatuko nuke.
    Eta bukatzeko, Unibertsitatera joango banitz, Gasteizko unibertsitatera joango nintzateke ikastera.
    Bi urte barru, aukera egin behar denean, esango dizut non nagoen. Mementuz, ez dakit zer egin.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Nik Juan dut izena eta batxilergoko lehenengo kurtsoan nago. Bi urte barru erabaki garrantzitsu bat hartu behar dut. Beraz, hemendik gutxira aukeratu behar dut Unibertsitatera edo lanbide-heziketara joango naizen.
      Nik uste dut lanbide-heziketa batera joango naizela, Unibertsitatea oso zaila delako eta lan handia egin behar baituzu, ikasketak gainditzeko.Lanbide Heziketara joango banintz, ariketa-fisikoari buruzko kurtso bat egingo nuke, edo ekonomiari buruzkoa.Unibertsitatera joango banintz, seguru aski psikologia egingo nuke, asko gustatzen zaidalako, eta uste dut nahiko interesgarria dela.
      Nik nahi dudan lanbide-heziketa Ilunberrin ikasten ahal da, eta hara joango banintz, lagun baten etxean geratuko nintzateke. Ekonomia-ikasketak ez dakit non egiten dIRen, baina urrun balego, pisu bat alokatuko nuke.
      Eta bukatzeko, Unibertsitatera joango banitz, Gasteizko unibertsitatera joango nintzateke ikastera.
      Bi urte barru, aukera egin behar denean, esango dizut non nagoen. Mementuz, ez dakit zer egin.

      Eliminar
  5. Aitor Dicastillo


    Kaixo, nire izena Aitor da eta batxillerreko ikasle bat naiz. Aste honeko gaia oso interesgarria iruditzen zait. Unibertsitatera joan ala lanbide-heziketa ikasi?

    Beno, nik medikuntza ikasi nahi dut, orduan unibertsitatera joan behar dut. Baina badaude karrera batzuetan komenigarria izango litzateke l-h ikastea, unibertsitatera joan baino lehen. Adibidez ingenieritzan. Lanbide-heziketan vocabulario asko irabaziko duzu eta tresnak ezagutuko dituzu. Baina nahiz eta lanbide heziketa alde onak eduki, bere alde txarrak ere dauzka. 3 urte behar duzu l.h.superior bat ikasteko, eta gero unibertsitatean 4 urte gehiago beharrezkoak dira gutxienez. Baina,zorionez, l-h dohakoak dira. Beste-aldetan, badakizue unibertsitatean dauden karrerak oso garestiak direla, zoritxarrez. Gaur egun ez da oso zaila nota on bat ateratzea selektibitatean, karrera bat ikasteko, baina diru hori edukitzea ez da erreza. Orduan oso aukera ekonomikoa da l-h. Gero l-h horrekin lan egin dezakezu, eta unibertsitateko karrera ordaindu ahal duzu lan horrekin.


    Normalean gazteok egonean-egon izan nahi dugu, lan egitea ez zaigulako gustatzen. Baina hau ez da onargarria, gure jendea aurrera ateratzen behar dugu. Orduan zarbait ikasi behar dugu. Nire gomendazio emango dizuet. Begira zure notak. Onak badira joan unibertsitatera, urteak ez galtzeko. Bestela, joan l.h batera. Oso importantea da zerbait ikastea, nire iritziz.

    ResponderEliminar
  6. Kaixo, nire izena Aitor da eta Batxilergoko ikaslea naiz. Aste honetako gaia oso interesgarria iruditzen zait. Unibertsitatera joan ala lanbide-heziketa ikasi? Hori da kontua.

    Beno, nik medikuntza ikasi nahi dut, orduan unibertsitatera joan behar dut. Baina badaude ikasketa batzuk, non komenigarria izango litzatekeen LH ikastea, unibertsitatera joan baino lehen. Adibidez, ingenieritzan. Lanbide-heziketan hiztegi asko irabaziko duzu eta tresnak ezagutuko dituzu. Baina nahiz eta lanbide heziketa alde onak eduki, bere alde txarrak ere dauzka. 3 urte behar duzu goi mailako LH bat ikasteko, eta gero unibertsitatean 4 urte gehiago beharrezkoak dira, gutxienez. Baina, zorionez, LHko ikasketak dohakoak dira. Beste aldetik, badakizue unibertsitatean dauden ikasketak oso garestiak direla, zoritxarrez. Gaur egun ez da oso zaila nota on bat ateratzea selektibitatean, karrera bat ikasteko, baina diru hori edukitzea ez da erreza. Orduan oso aukera ekonomikoa da LH hartea. Gero LH horrekin lan egin dezakezu, eta unibertsitateko karrera ordaindu ahal duzu lan horrekin.


    Normalean gazteok egonean egon nahi izaten dugu, lan egitea ez zaigulako gustatzen. Baina hau ez da onargarria, gure jendea aurrera atera behar dugu. Orduan zerbait ikasi behar dugu. Nire gomendioa emango dizuet. Begira zure notak. Onak badira, joan unibertsitatera, urteak ez galtzeko. Bestela, joan LH batera. Oso inportantea da zerbait ikastea, zure burua eta eskuak trebatzea, nire iritziz.

    ResponderEliminar
  7. Kaixo, nire izena Unai da eta Batxilergoko ikaslea naiz. Gaur Unibertsitatera joan ala lanbide-heziketa ikasteari buruz hitz egingo dizuet.

    Asteko, nik ez nago prest unibertsitatera joateko, ez naizelako oso ikasle ona eta ez zaidalako gustatzen ikastea. Ordenagailuetan oso trebea naiz eta Bideo-jokoak asko gustatzen zaizkit eta gustatuko litzaidake, Bideo-joko prograbatzailea izatea. Orduan lanbide-heziketara joango naiz seguraski.Baina nire ustez unibertsitatera joango banintz, iraganean errazago aurkituko nuen lana. Baina badaude alde onak eta alde txarrak, adibidez unibertsitatera joateko, diru asko ordaindu behar duzu eta ez da erreza dirutza hori izatea. Beste aldetik, LH ez duzu behar diru asko sartzeko. Baita ere, unibertsitatean,gutxienez 4 urte egon beharko zinakete ikasten, aldiz LH-en, 3 urte beharko duzu goi mailako LH bat ikasteko.
    Egia da, unibertsitatera joateko, egokia izango litzatekke LH-en dauden ikasgai batzuk ikastea, adibidez ingenitza. Baina honek ekartzen du 7 urtez ikasi beharko duzula unibertsitatea ateratzeko.

    Gazteok, egonean egon nahi izaten dugu, ez zaigullako gustatzen lan egitea. Baina hau onartezina da eta zerbait ikasi behar dugu. Nire iritzia esango dizuet, nire ustez nota onak badituzu eta gai ikusten zara uibertsitatera joateko, joan zaitez. Bestela, LH batera joan eta oso ongi joaten bazaizu, sartu zaitez unibertsitatera. Baina ez gelditu zerbait egin gabe, oso importantea da zerbait ikastea.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Kaixo, nire izena Unai da eta Batxilergoko ikaslea naiz. Gaur Unibertsitatera joaTEARI ala lanbide-heziketa ikasteari buruz hitz egingo dizuet.

      HAsteko, NI ez nago prest unibertsitatera joateko, ez naizelako oso ikasle ona eta ez zaidalako gustatzen ikastea. Ordenagailuetan oso trebea naiz eta Bideo-jokoak asko gustatzen zaizkit eta gustatuko litzaidake bideo-joko prograbatzailea izatea. Orduan lanbide-heziketara joango naiz seguRU askO.Baina nire ustez unibertsitatera joango banintz, iraganean/ETORKIZUNEAN errazago aurkituko nuKE lana. Baina badaude alde onak eta alde txarrak, adibidez unibertsitatera joateko, diru asko ordaindu behar duzu eta ez da erreza dirutza hori izatea. Beste aldetik, LH-AN ez duzu diru asko BEHAR sartzeko. Baita ere, unibertsitatean,gutxienez 4 urte egon beharko zinakete ikasten, aldiz LH-An, 3 urte beharko ZENITUZKE goi mailako LH bat ikasteko.
      Egia da, unibertsitatera joateko, egokia izango litzatekeELA LH-An dauden ikasgai batzuk ikastea, adibidez ingenIERitza. Baina hoRRek ekartzen du 7 urtez ikasi behar IZATEA, unibertsitateTIK DIPLOMATURIK ateratzeko.

      Gazteok, egonean egon nahi izaten dugu, ez zaiguLAko gustatzen lan egitea. Baina hau onartezina da eta zerbait ikasi behar dugu. Nire iritzia esango dizuet, nire ustez nota onak badituzu eta ZURE BURUA gai ikusten BADUZU uibertsitatera joateko, joan zaitez. Bestela, LH batera joan eta oso ongi joaten bazaizu, saR zaitez unibertsitatera. Baina ez gelditu zerbait egin gabe, oso iNportantea da zerbait ikastea.

      Eliminar
  8. Kaixo nire izena Natasha da eta bigarren debeatxeko ikaslea naiz. Gaur unibertsitatera joan ala lanbide-heziketa ikasteari buru hitz egingo dizuet.

    Asteko ni oso txikia naiz oraindiken eta ez dakit zer egin behar dudan batxilrrera bukatu eta gero. Ikastea gustatzen zait baina oso aspergarria da eta unibertsitatera sartzeko asko ikasi behar da. Gustora baldin bazaude ikasten ez dozo edukiko problemarik nota onak ateratzeko.Neri matematika gustatzen zait ikastea eta ez dut inongo problemarik asigmatura onetan. Baina beste asignatura batetan badut problemarik adibidez istoria ikastea ez zait batere gustatzen.

    Batxilerra bukatu eta gero unibertsitatera joango naiz. Gustora nago ikasten eta gustatzen zait dembora librea ez edukitzea.Dembora librean ez dakit zer egin eta orreala ez naiz aspertuko.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Kaixo:
      nire izena Natasha da eta bigarren DBHko ikaslea naiz. Gaur unibertsitatera joaTEARI BURUZ ala lanbide-heziketa ikasteari buruZ hitz egingo dizuet.

      HAsteko ni oso txikia naiz, TXIKIEGIA EGIA ESAN. Oraindik eta ez dakit zer egin behar dudan batxileRra bukatu eta gero. Ikastea gustatzen zait baina oso aspergarria da eta unibertsitatera sartzeko asko ikasi behar da. IKASTEN Gustora baldin bazaude, ez dUzU edukiko problemarik nota onak ateratzeko. NIri matematika gustatzen zait ikastea eta ez dut inongo problemarik asigmatura/IKASGAI HoRRetan. Baina beste asignatura/IKASGAI batetan/BATEAN badut problema BAT, adibidez Historia ikastea ez zait batere gustatzen.

      Batxilerra bukatu eta gero unibertsitatera joango naiz. Gustora nago ikasten eta gustatzen zait deNbora libreRIK ez edukitzea, HAU DA, BETI LANEAN EGOTEA. DeNbora librean ez dakit zer egin eta Horrela ez naiz aspertuko.
      ESAN BEZALA, OSO GAZTEA NAIZ, GAZTEEGIA EGIA ESAN, BAINA HALERE, ORAIN BIDE BAT AUKERATU BEHARKO BANU,

      Eliminar
    2. AUZITEGI-MEDIKUNTZA EGINGO NUKE.

      Eliminar