lunes, 19 de septiembre de 2016

MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIKOAK

Adin txikikoak eta mugikorrak: komentatu taldean (Ikasbil)

Erreportaje honetan mugikorrek adin txikikoengan dituzten zenbait arriskuri buruzko iritziak eta adierazpenak entzungo dituzu. Entzun aurretik, erantzun galdera hauei eta komentatu taldean. Oharra: erantzunak apuntatu, ziurrenik azken atazarako ondo etorriko zaizkizu.
1. Telefono mugikorrak haurrei gero eta lehenago oparitzen zaizkie. Arazo bat dela uste duzu? Zein adinetik aurrera beharko luke?

2. Emilio Calatayud epaileak mugikorrei ikusten dizkien hiru arrisku aipatuko ditu. Zein dira,zure ustez, adin txikikoentzat dituzten arriskurik handienak?
   * Informazio arriskutsua eskuratu dezakete.
   * Pribatutasuna galtzen dute
   * Delitu egiteko tresnak izan daitezke
  Beste arriskurik? .....

3. Izan ditzaketen arriskuetatik babesteko neurri egokia da gure seme-alaben mugikorrak kontrolatzea? Zein kasutan bai/ez? 

19 comentarios:

  1. MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIOAK

    Kaixo ni Gorka naiz eta mugikorrak eta adin txikiak idatziko dut.
    Gaur egun , umeak mugikor bat dute. Nik uste dut, txiki umeak mugikorrak eduki ez behar dutela.. Nire ustez umeek erabiltzen mugikorrak ez da egoki.

    Hamar urteko umeek oso gazteak direlako, ez edukitzen erantzukizun. Oberen aldia mugikor edukitzeko , hamahiru da. Hala ere , mugikorrekin eta sare sozialekin zu veste pertsonari eraso ahal duzu. Pertsoi asko besteei eraso diete. Xantaie egin ahal dute argazkiarekin eta filmarekin. Gainera sarean eskolako Bullyng egin ahal dute. Hau da arrazoi bat eskolara mugikor ez ekartzeko.

    Ni eskolan mugikoaren kontra nago. Umeek oso gaztea direlako, eta bulling egin ahal dutelako.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Nik mugikorren erabileraz eta adin txikikoez hitz egingo dut testu hontan.
      Gaur egun, teknologia berriak lan egiteko, informatzeko, gure artean komunikatzeko eta gure aisialdirako erabiltzen ditugu. Hasiera batean, hau ez lirateke arazo larri bat izan beharrik baina geroz eta gehiago haur txikiak mugikorrarekin trebatzen hari dira.

      Nik mugikorraren alde nago baina 10 urte izan baino lehenago mugikorra izatea komenigarria ez dela uste dut. Mugikorra oso komenigarria izan daiteke baina beti ardurapean.

      Hasteko, mugikorra garai honetan beharrezkoa dela esaten dute ikerlariek. Egia da oraindik jende kopuru gutxi bat mugikorrik gabe bizi direla. Txikiek mugikorrekin egotea ez da batere komenigarria. Ama askok esaten duten bezala, bere mugikorra semeei uzten diote jolasteko eta horrela entretenitzeko, baina nire ustez, haur txikiek herriko plazara atera beharko litzateke. Hori, arratsaldea arinagoa pasatzeaz aparte, lagunekin harremanak indartzeko balioko lieke. Lehen ez zeuden mugikorrik eta jendea orain edo orain baino alaiago bizi ziren.

      Laburbilduz, mugikorrak oso erabilgarriak izan daitezkete baina beti kontrol batekin. Guzti honen ondorioz, gurasoek bere mugikorra ume txikiei ez uztea eta ez erostea gutxienez 10 urte izan arte gomendatzea gustaruko litzaidake.

      Eliminar
    2. Nik mugikorren erabileraz eta adin txikikoez hitz egingo dut testu honEtan.
      Gaur egun, teknologia berriak lan egiteko, informatzeko, gure artean komunikatzeko eta gure aisialdirako erabiltzen ditugu. Hasiera batean, hau/hONEK ez lirateke/LUKE arazo larri bat/LARRIA izan beharrik/BEHARKO baina geroz eta gehiago haur txikiak/BAINA GERO ETA HAUR TXIKI GEHIAGO mugikorrarekin trebatzen hari/ARI dira.

      Nik/ NI mugikorraren alde nago baina 10 urte izan baino lehenago mugikorra izatea komenigarria ez dela uste dut. Mugikorra oso komenigarria izan daiteke baina beti ardurapean.

      Hasteko, mugikorra garai honetan beharrezkoa dela esaten dute ikerlariek. Egia da oraindik jende kopuru gutxi bat mugikorrik gabe bizi direla/DELA. Txikiek/TXIKIAK mugikorrekin egotea ez da batere komenigarria. Ama askok esaten duten bezala, bere mugikorra semeei uzten diote/DIETE jolasteko eta horrela entretenitzeko, baina nire ustez, haur txikiek herriko plazara atera beharko litzateke/LUKETE. Hori, arratsaldea arinagoa pasatzeaz aparte, lagunekin harremanak indartzeko balioko lieke???. Lehen ez zeuden/ZEGOEN mugikorrik eta jendea orain edo orain baino alaiago bizi ziren/ZEN.

      Laburbilduz, mugikorrak oso erabilgarriak izan daitezkete baina beti kontrol batekin. Guzti honen/HORREN GUZTIAREN ondorioz, gurasoek bere mugikorra ume txikiei ez uztea eta ez erostea gutxienez 10 urte izan arte gomendatzea gustaTuko litzaidake.

      Eliminar
    3. MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIOAK

      Kaixo ni Gorka naiz eta mugikorREZ eta adin txikiKOEZ idatziko dut.
      Gaur egun , umeEk mugikor baNA dute. Nik uste dut UME txikiEk ez LuKEtela behar mugikorRIK eduki BEHARKO. Nire ustez(,) umeek mugikorrak erabiltzeA ez da egokiA.

      Hamar urteko umeAk oso gazteak direlako, ez DUTE edukitzen erantzukizunIK. URTERIK EGOKIENA mugikorRA edukitzeko , hamahiruA da. Hala ere , mugikorrekin eta sare sozialekin zuK Beste pertsona BATi eraso ahal dIOzu. PertsoNA askoK besteei erasoTZEN dieTE. XantaiA egin ahal dute argazkiekin eta filmekin. Gainera sarean eskolako BullyngA egin ahal dute. Hau da arrazoi bat eskolara mugikorRA ez ekartzeko.

      Ni eskolan mugikoRRA ERABILTZEaren kontra nago. UmeAk oso gazteaK direlako, eta bullingA egin ahal dutelako.

      Eliminar
  2. MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIKOAK

    Aztertuko dudan gaia "mugikorrak eta adin txikikoak" da.
    Gaur egun asko erabiltzen dugu teknologia berriak eta txikiek ere bai, baina hori, gauza ona da edo arazo bat da? Nik uste dut, dudarik gabe, arazo larri bat dela.

    Lehenengo, arazo bat da, txikiek ez dutelako kalera joan eta honekin bakarrik egongo dute etorkizunean, lagunekin gabe. Mugikorrak kontrolatzen ari dira gure garunak ere bai, eta hau ez da txarrena, txarrena da, mugikorrarekin ez dugu ezer ikasi.

    Bestalde, beste arazo bat da, pertson batzuek erabiltzen dute mugikorrak beste pertsonek abusatzeko, eta honekin pertson asko autozauritzen ari dira.

    Bukatzeko, lehenago esan dudan bezala, mugikorrak erabili kontrolarik gabe arazo oso handia da gizarteko. Eta bakarrik erabilitzen behar ditugu mugikorrak gauza beharrezokak begiratzeko edo egiteko.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Aztertuko dudan gaia "mugikorrak eta adin txikikoak" da.
      Gaur egun askoK erabiltzen dITugu teknologia berriak eta txikiek ere bai, baina hori, gauza ona da edo arazo bat/ARAZO LARRIA da? Nik uste dut(,) dudarik gabe, arazo larri bat/LARRIA dela.

      Lehenengo/HASTEKO/LEHENIK, arazo bat da, txikiek ez dIRElako kalera joaTEn eta hoRRekin bakarrik egongo dute/DIRA etorkizunean, lagunekin/LAGUNIK gabe. Mugikorrak GURE GARUNAK ERE kontrolatzen ari dira (gure garunak ere bai), eta hau/HORI ez da txarrena, txarrena da, mugikorrarekin ez duguLA ezer ikasTEN.

      Bestalde, beste arazo bat daGO. PertsonA batzuek erabiltzen dITuZte mugikorrak beste pertsonAk abusatzeko/EGURTZEKO, eta hoRRekin pertsonA asko BERE BURUA zauritzen ari dira/DA.

      Bukatzeko, lehenago/LEHEN esan dudan bezala, mugikorrak erabilTZEA kontrolarik gabe arazo oso handia da gizarteko/GIZARTEARENTZAT. Eta bakarrik erabilitzen behar ditugu mugikorrak gauza beharrezokak begiratzeko edo egiteko.

      Eliminar
  3. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  4. MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIKOAK

    Nik mugikorraren erabilera eta adin txikikoaz hitz egingo dut. Gazteak denbora asko egoten dira telefonoarekin. Umeei kalera joatea gustatzen zaie parkean jolasteko baina gaur egun mugikorrarekin egotea nahiago dute. Hau da gauza ona edo arazo bat?

    Ni mugikorrarekin alde nago baina kontrolarekin. Etxean edo kalean mugikorra erabiltzen ahal duzu sare sozialean sartzeko baina eskolan, telefonoaren erabilera desegokia da zeren traba handia da.

    Lehenik, mugikorrak tresna ona dira informazio bilatzeko eta lagun berriek egin ahal duzu. Telefonoari esker, lagunarekin geratutzen dut eta argazkiak eta filmak erakutsi dizkiet. Bigarrenik, mugikorra arazo asko ditu ere. Bullyng da istilu bat. Pertson batzuek telefonoa erabiltzen dute beste pertsonari gogaitzeko. Hirugarrenik, mugikorrarekin zaudenean denbora asko galtzen duzu. Etxean mugikorrarekin egongo bazina, planeak galduko zenituzke. Adibidez, zinemara edo igerilekura joatea.

    Bukatzeko, ni mugikorrarekin alde nago baina nire ustez, ikastolean, mugikorra erabilera oso desegokia da zeren istilu asko eragintzen ditu eta gazteak oso despistatuta egoten dira.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Nik mugikorraren erabileraZ eta adin txikikoEZ hitz egingo dut. Gazteak denbora asko egoten (EMATEN DUTE GAZTEEK) dira telefonoarekin. Umeei kalera joatea gustatzen zaie parkean jolasteko baina gaur egun mugikorrarekin egotea/EGON nahiago dute. Hau da gauza ona edo arazoA?

      Ni mugikorraREN alde nago baina kontrolarekin/KONTROLPEAN. Etxean edo kalean mugikorra erabiltzen ahal duzu sare sozialean sartzeko baina eskolan, telefonoaren erabilera desegokia da(,) zeren traba handia da/DEN.

      Lehenik, mugikorrak tresna onaK dira informazio bilatzeko eta lagun berriAk egin ahal dITuzu. Telefonoari esker, lagunEKIn geraTzen AHAL ZARA eta argazkiak eta filmak erakuSTEN AHAL dizkieZU. Bigarrenik, mugikorraK ERE arazo asko ditu. BullyngA da istiluA, ARAZO LATZA. PertsonA batzuek telefonoa erabiltzen dute beste pertsonari ZIRIKATZEKO, MINTZEKO, ERASOTZEKO. Hirugarrenik, mugikorrarekin zaudenean denbora asko galtzen duzu. Etxean mugikorrarekin egongo bazina, planAk galduko zenituzke. Adibidez, zinemara edo igerilekura joatea (')

      ONDORIOA FALTA ZAIZU.

      Bukatzeko, ni mugikorrarekin alde nago baina nire ustez, ikastolean, mugikorra erabilera oso desegokia da zeren istilu asko eragintzen ditu eta gazteak oso despistatuta egoten dira.

      Eliminar
  5. MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIKOAK
    Gaur egun, txikitatik mugikor bat daukagu. Baina, 7 urterekin mugikor bat edukitzea egokia da?

    Ni mugikorren kontrakoa naiz. Nire ustez, arazo bat izan daiteke, baina noizean behin beharrezkoak dira.

    Lehenik, mugikorrak arriskutsuak izan daitezke, esate baterako sare sozialetan informazio asko ematen dugu, eta horregatik, pribatutasuna galtzen dugu. Gero, mugikorrarekin denbora asko pasatzen dugu. Hori dela eta, besta gauza obeak ez ditugu egiten; orain gazteek ez ditugu liburuak irakurtzen, filmak ikusten edo baloiarekin jolasten.Eta ikasten dugunean, gure mugikorra piztuta dago. Baina, hobea da, urrun egotea, bestela, konzentrazioa galduko dugu. Nik uste dut, gurasoek bere seme-alaben mugikorra kontrolatu behar dutela. Gehiago kontrolatuko balute, arazo gutxiako egongo lirateke. Gainera, gure gurasoek, txikiak zirenean, ez zuten mugikorrik eta oso pozik bizi ziren, kalean jolasten. Baina, egia da, mugikorrak erabilgarriak dira. Interneten, informazio asko bilatu ahal dugu. Nik etxekolanak internetekin egiten ditut eta nire zalantzak ebazten ditut.

    Laburpenean, mugikorrak ongi erabiltzen behar ditugu. Gaizki erabiltzen badugu, txarra izango da, guretzat eta gure osasunarentzat.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIKOAK
      Gaur egun, txikitatik mugikor bat daukagu. Baina, 7 urterekin mugikor bat edukitzea egokia da?

      Ni mugikorrAREen kontrakoa naiz. Nire ustez, arazo bat izan daiteke, baina noizean behin beharrezkoak dira.

      Lehenik, mugikorrak arriskutsuak izan daitezke, esate baterako sare sozialetan informazio asko ematen dugu, eta horregatik, pribatutasuna galtzen dugu. Gero, mugikorrarekin denbora asko pasatzen dugu. Hori dela eta, bestE gauza HObe BATZUk ez ditugu egiten; orain gazteek ez ditugu liburuak irakurtzen, filmak ikusten edo baloiarekin jolasten.Eta ikasten dugunean, gure mugikorra piztuta dago. Baina, hobE da, urrun egotea, bestela, konTzentrazioa galduko dugu. Nik uste dut(,) gurasoek bere seme-alaben mugikorra kontrolatu behar dutela. Gehiago kontrolatuko balute, arazo gutxiako egongo lirateke. Gainera, gure gurasoek, txikiak zirenean, ez zuten mugikorrik eta oso pozik bizi ziren, kalean jolasten. Baina, egia da(MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIKOAK
      Gaur egun, txikitatik mugikor bat daukagu. Baina, 7 urterekin mugikor bat edukitzea egokia da?

      Ni mugikorren kontrakoa naiz. Nire ustez, arazo bat izan daiteke, baina noizean behin beharrezkoak dira.

      Lehenik, mugikorrak arriskutsuak izan daitezke, esate baterako sare sozialetan informazio asko ematen dugu, eta horregatik, pribatutasuna galtzen dugu. Gero, mugikorrarekin denbora asko pasatzen dugu. Hori dela eta, besta gauza obeak ez ditugu egiten; orain gazteek ez ditugu liburuak irakurtzen, filmak ikusten edo baloiarekin jolasten.Eta ikasten dugunean, gure mugikorra piztuta dago. Baina, hobea da, urrun egotea, bestela, konzentrazioa galduko dugu. Nik uste dut, gurasoek bere seme-alaben mugikorra kontrolatu behar dutela. Gehiago kontrolatuko balute, arazo gutxiako egongo lirateke. Gainera, gure gurasoek, txikiak zirenean, ez zuten mugikorrik eta oso pozik bizi ziren, kalean jolasten. Baina, egia da, mugikorrak erabilgarriak dira. Interneten, informazio asko bilatu ahal dugu. Nik etxekolanak internetekin egiten ditut eta nire zalantzak ebazten/ARGITZEN ditut.

      LaburBILDUZ, mugikorrak ongi erabiLI behar ditugu. Gaizki erabiltzen badugu, txarra izango da, guretzat eta gure osasunarentzat. Baina egia da(;) mugikorrak erabilgarriak dira. Interneten, informazio asko bilatu ahal dugu. Nik etxekolanak internetekin egiten ditut eta nire zalantzak ebazten ditut.

      LaburBILDUZ, mugikorrak ongi erabilI behar ditugu. Gaizki erabiltzen badugu, txarra izango da, guretzat eta gure osasunarentzat.

      Eliminar
  6. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  7. MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIKOAK
    Gaur mugikorrei eta adin txikikoei buruz idatziko dut. Gaur egun, gero eta ume gehiagok mugikorrak edukitzen dituzte. Kalera ateratzen dira mugikorrarekin eta ez dute jolasten.
    Asteko, ni mugikorraren alde nago. Zergatik? Ba oso egokiak direlako. Gauza bat nahi baduzu bilatu interneten, es du importa non zauden, mugikorrarekin bilatu ahal duzu. Baina mugikorrek ere desabantailak dituzte. Oso garestiak dira eta denbora asko pasatzen dugu mugikorrarekin.
    Nik uste dut, mugikorrak astean, gurasoek eduki behar dituzte, kontzentrazioa ez galtzeko. Ikastetxean, ez zait batere ongi iruditzen mugikorrak erabiltzea, konttzentrazioa galtzen duzulako eta errespetu falta iruditzen zait irakaslearentzat.
    Bukatzeko, ni mugikorrarekin alde nago. Baina nik uste dut mugikorra erabiltzea oso desegokia da, istilu asko eragintzen ditulako eta jendea ez da egoten kontzentratuta.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIKOAK
      Gaur mugikorrei eta adin txikikoei buruz idatziko dut. Gaur egun, gero eta ume gehiagok mugikorrak edukitzen dituzte. Kalera ateratzen dira mugikorrarekin eta ez dute/DIRA jolasten.
      HAsteko, ni mugikorraren alde nago. Zergatik? Ba oso egokiak direlako. Gauza bat (Interneten bilatu) nahi baduzu , eZ du iNporta non zauden, mugikorrarekin bilatu ahal duzu. Baina mugikorrek ere desabantailak dituzte. Oso garestiak dira eta denbora asko pasatzen dugu mugikorrarekin.
      HASTEKO, nik uste dut MUGIKORRAK GURASOEK eduki behar dituzteLA, SEME-ALABEK kontzentrazioa ez galtzeko. Ikastetxean, ez zait batere ongi iruditzen mugikorrak erabiltzea, konttzentrazioa galtzen duzulako eta errespetu falta iruditzen zaiDALAKO irakasleEKIKO.
      Bukatzeko, ni mugikorrarEN alde nago. Baina nik uste dut mugikorra erabiltzea oso desegokia dELA, istilu asko eragItzen dituElako eta jendea ez da kontzentratuta EGOTEN.

      Eliminar
  8. MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIKOAK

    Nik mugikorraren erabileraz eta adin txikikoez hitz egingo dut.
    Gaur egun, asko erabiltzen dugu mugikorrak. Aparatuan dituguen gauzak inportanteenak dira.

    Nire ustez, mugikorrak erabiltzea alde onak eta txarrak dauzka baina mugikorraren aldekoa naiz gauza ona asko ematen dituguelako.

    Mugikorrak beharrezkoak dira lagunekin hitz egiteko eta kalean gelditzek, baina eskolan arazo bat izan ahal da, zeren ikasleek klasean arreta galdetzen badute, irakasleak haserretuko dira. Gai hau oso kezkagarria dela eta nire ustea eman behar dut:
    Esan dudan bezala, mugikorraren alde nago gauza asko egiten ahal duzu, adibidez: azterketa bat baino lehen informazioa bilatu ahal duzu edo plastikako klasetan musika entzuten ahal duzu mugikorrari esker.
    Hala ere, gurasoek uste dute mugikorrak arazo bat da gure eguneroko bizitzan, ikasten ez duguelako mugikorrari esker.
    Askotan, telebistan ikusten dugu bullyingako berriak zeren gazte batzuek jazarpena egiten dute mugikorrarekin.
    Oso zaila da arazo hau konpontzea baina beharrezkoako neurriekin ez da ezinezkoa.

    Nahiz eta jende asko mugikorra gaizki erabili, telefonoak baliagarriak dira eta ongi aprobetxaten baduzu, gauza asko ikasteko dituzu.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Nik mugikorraren erabileraz eta adin txikikoez hitz egingo dut.
      Gaur egun, asko erabiltzen dITugu mugikorrak. DITUGUN aparaGAILURIK inportanteenak dira.

      Nire ustez, mugikorrak erabiltzeAK alde onak eta txarrak dauzka baina mugikorraren aldekoa naiz gauza ON asko ematen diZKIguTElako.

      Mugikorrak beharrezkoak dira lagunekin hitz egiteko eta kalean gelditzekO, baina eskolan arazo bat izaTEn ahal da, zeren ikasleek klasean arreta galdetzen badute, irakasleak haserretuko baitira. Gai hau oso kezkagarria dela USTE DUT eta nire ustea eman behar dut:
      Esan dudan bezala, mugikorraren alde nago gauza asko egiten ahal dITuzu ETA, adibidez: azterketa bat baino lehen informazioa bilatu ahal duzu edo plastikako klasEetan musika entzuten ahal duzu mugikorrari esker.
      Hala ere, gurasoek uste dute mugikorrak arazo bat dELA gure eguneroko bizitzan, ikasten ez dugUlako mugikorrarENGATIK.
      Askotan, telebistan ikusten dITugu bullyingARI BURUZKO berriak, zeren gazte batzuek jazarpena egiten dute mugikorrarekin.
      Oso zaila da arazo hau konpontzea baina beharrezkoak DIREN neurriekin ez da ezinezkoa.

      Nahiz eta jende askoK mugikorra gaizki erabili, telefonoak baliagarriak dira eta ongi PROBESTEN badITuzu, gauza asko ikasIKO dituzu.

      Eliminar
  9. MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIKOAK
    Nik "mugikorrar eta adin txikikoak" buruz hitz egingo dut.

    Lehenik, ezagutzen dugun bezala, egunero jendea bere mugikorrak erabiltzen ari dira, bere lanetan behar dutelako, beste pertsona batekin komunikatzeko behar dutelako, eso aisialdian erabiltzen dutelako, whatsappan edo facebook-en idazteko, esate baterako.
    Ni mugikorra erabiltzen dut egun osoan eta nahiz eta arriskutsua izan ahal daiteken, beharrezkoa daukat.

    Bigarrenik, uste dut eskolan utzi beharko zutela mugikorrak erabiltzen, hau da, informazioa bilatzeko edo kalkulagailu erabiltzen. Mire iritziz eskolako arauak oso neurrigabeak dira.

    Beste aldetik, es nago mugikorraren kontra baina uste dut jendea bere mugikorrako kontsumoa murriztu beharko zuela.

    Bukatzeko, uste dut tecnología berria oso ona eta interesaría dela baina erabiltzen jakin behar dugu. Eta zaindu behar dugu zer egiten ari garen beti.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. MUGIKORRAK ETA ADIN TXIKIKOAK
      Nik "mugikorrar eta adin txikikoak" GAIARI buruz hitz egingo dut.

      Lehenik, ezagutzen dugun bezala(DAKIGUN BEZALA), egunero jendea bere mugikorrak erabiltzen ari dira/DA, bere lanetan behar dutelako, beste pertsona batekin komunikatzeko behar dutelako, eDo aisialdian erabiltzen dutelako, whatsappEn edo facebook-en idazteko, esate baterako.
      NiK mugikorra erabiltzen dut egun osoan eta nahiz (eta) arriskutsua izan ahal daiteken, beharrezkoa daukat.

      Bigarrenik, uste dut eskolan utzi beharko LITuZKEtela mugikorrak erabiltzen, hau da, informazioa bilatzeko edo kalkulagailuA erabiltzeKO. Mire iritziz(,) eskolako arauak oso neurrigabeak BURUGAGABEAK/ZENTZUGABEAK dira.

      Beste aldetik, eZ nago mugikorraren kontra baina uste dut jendeaK bere mugikorraREN kontsumoa murriztu beharko LuKeEla.

      Bukatzeko, uste dut teKnologIa berria oso ona eta interesGarRIa dela, baina erabiltzen jakin behar dugu. Eta zaindu behar dugu zer egiten ari garen beti.

      Eliminar